پروپوزال بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و میزان بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات (مدیریت)

چهارشنبه 29 آذر 1396
21:08
کیامرث

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات28
حجم فایل155 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و میزان بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات

پروپوزال بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و میزان بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات,ارزشیابی در آموزش , ارزشیابی توصیفی , ارزشیابی توصیفی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان , ارزشیابی پیشرفت تحصیلی , اصول حاكم بر ارزشیابی پیشرفت تحصیلی , تاثیر نمره دادن در پیشرفت تحصیلی , دانلود پایان نامه , دانلود پایان نامه رشته روان شناسی , دانلود پایان نامه رشته علوم تربیتی , پایان نامه , پایان نامه در مورد ارزشیابی توصیفی , پایان نامه رشته علوم تربیتی آماده,fileyar,فایل

بیان مسأله

دوران جدید كه به عصر اطلاعات موسوم است، دوران فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد، بشر امروز جامعه­ای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT )[1] را تجربه می­كند كه از ویژگیهای خاص خود برخوردار است. چنین جامعه­ای را جامعه اطلاعاتی می­گویند (صرافی زاده، 1383 ، ص 5).

جامعه اطلاعاتی جامعه­ای است كه در آن زندگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی افراد جامعه به فناوری اطلاعات و ارتباطات وابسته است و جامعه­ای است كه در آن مردم در محل كار ، منزل و حتی در اماكن تفریحی از این تكنولوژی­ حداكثر استفاده را می­برند.

بر خلاف دوران گذشته كه اطلاعات و تكنولوژی در اختیار صاحب نظران فن و صنایع قرار داشت و مشروعیت آن نیز به تایید و تصدیق آنان مرتبط بود در جامعه جدید اطلاعات تكنولوژیستها علمای اجتماعی و مردم معمولی نیز مرتبط با تكنولوژی اطلاعاتی قرار گرفته و بخشی از زندگی روزمره آنان شده است. زیرا اطلاعات و اخبار در گروه نیازهای اساسی همه مردم قرار گرفته است و تولیدات آن استفاده همه جانبه دارد. در حالی كه در دوران گذشته استفاده از تكنولوژی مرتبط با قشر خاصی بود و فراگیری زیادی نداشت (آذرخش، مهراد،1383،ص 25).

ویژگی‌دیگر جامعه اطلاعاتی كالا شدن اطلاعات است، اطلاعات كالا شده و به مدد تكنولوژی های جدید ارتباطی در دسترس هر كسی كه طالب آن باشد قرار می­گیرد. در این گونه جوامع مفاهیم سنتی موجود در زمینه­هایی چون اقتصاد، آموزش ، كسب و كار، مدیریت و تجارت دچار تحول می­گردد. با گذر از عصر صنعتی و ورود به عصر اطلاعات و به گفته الوین تافلر[2] (عصر دانایی) نیاز روزافزون بشر برای آموزش متفاوت­تر با آنچه در گذشته بوده است بیشتر حس می­شود در همین راستا تكنولوژی اطلاعات و ارتباطات كه به طور فزاینده­ای در حال گسترش است می­تواند به نحو مطلوبی تمامی امور زندگی را تحت تاثیر قرار دهد (احمدی نژاد ، 1379 ، ص 24).

دنیای موجود با دستاوردهای متنوع خود همواره در معرض تحولات و تغییرات غیرقابل پیش بینی است. الوین تافلر اعتقاد دارد ورود به قرن بیست و یكم به عنوان عصر فرانظریه[3] هنگامی برای انسانها جاذب خواهد بود كه آدم كنونی بتواند در مقابل تغییرات آن قرن قدرت تحمل لازم را داشته باشد با شجاعت در مقابل آن ظاهر شود. تحقق این ایده­آل هنگامی میسر خواهد بود كه از هم اكنون بشر امروزی بتواند خودش را برای تغییرات در دنیای آینده آماده سازد این نیز مشروط به دانش، مهارت، بینش و پویایی است.

زندگی در دنیای جدید نیازمند شناخت كامل و كسب مهارتهای استفاده از این ابزارها و بدون داشتن چنین ابزاری رقابت و زندگی بسیار مشكل خواهد بود و مستلزم از دست دادن فرصتهای فراوانی در زندگی روزانه افراد و جوامع است.

سازمانها باید جهت به كار­گیری و استفاده بهینه از تكنولوژی فن­آوری اطلاعات زمینه سازی لازم و مطلوب را داشته باشند تا بتوانند در این راه گامهای مهم و صحیح را در عرصه سازمان بردارند. یکی از مهمترین عوامل موفقیت و شكست در این حركت در "فرهنگ سازمان " است. فرهنگ سازمانی به تمام جنبه­های سازمانی تاثیر می گذارد و بر اساس اعتقادات و ارزش­های مشترك، به سازمان‌ها قدرت می بخشد و بر نگرش رفتار فردی انگیزه و رضایت شغلی و سطح تعهد نیروی انسانی طراحی ساختار و نظام­های سازمانی، هدف­گذاری، تدوین و اجرای استراتژی­ها و .... تاثیر می­گذارد. همچنین فرهنگ سازمانی عامل موثر در ترویج خلاقیت و نوآوری است كه از طریق ارزش نهادن به كار سخت و متمركز و هدف­دار ، پشتكار و سخت كوشی و تعهد عمل می­كند.

نیروی انسانی به عنوان مهمترین منبع اصلی سازمان بااستفاده از اطلاعات، فناوری، مواد، تجهیزات و بودجه و... به تولید كالا و خدمات بپردازد و در صورتی كه درست عمل كند سازمان نیز از عملكرد خوبی برخوردار خواهد شد.

لذا سازمان از طریق توجه به فرهنگ و شناخت فرهنگ موجود سازمان و تجزیه و تحلیل آن و خلق ارزش­های مناسب در حمایت از فرهنگ مطلوب می­تواند در راستای به كار گیری مؤثر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان نقش مهمی را ایفا نماید.

با توجه به اینكه فرهنگ سازمانی نظام ارزشها، باورها و آداب و رسوم مشترك در بین اعضای سازمان است و تعاملات قسمتهای مختلف را بر قرار می كند بنابراین یك ابزار مؤثر در بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان تلقی می شود.

در سازمانهایی كه فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات وجود ندارد آثار و تبعاتی بدنبال خواهد داشت كه از آن جمله می توان نارضایتی ارباب رجوع، هزینه های گزاف، طولانی بودن جریان كارهاو ... را نام برد.تحقیقات نشان می دهد كه بسیاری از عدم كارآیی كه در یك سازمان پیش می آید ناشی از عدم بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات است. زیرا رشد روز افزون اطلاعات به سازمانها كمك می كند كه در میدان رقابت موفق عمل كنند. یكی از موانع اساسی عدم بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات فقدان فرهنگ سازمانی بكارگیری آن می باشد.

فرهنگ سازمانی به دلیل ماهیت اثر گذاری قوی كه می تواند بر رفتار و عملكرد اعضای سازمان داشته، نقش مهمی را در بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایفا می كند.بنابراین فناوری اطلاعات و ارتباطات یكی از مهمترین مسائل عصر حاضر در تمام جوامع می باشد پس بكارگیری آن در سازمانها جهت هماهنگی با جامعه بین الملل لازم و ضروری به نظر می رسد ولی متأسفانه هنوز شرایط و فرهنگ مناسب جهت استفاده مؤثر به جا و ماهرانه از این فناوری در سازمانها بوجود نیامده است، لذا مسأله این پژوهش بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی با بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در ادارات آموزش و پرورش می باشد. با این هدف كه با روشن شدن رابطه فرهنگ سازمانی با بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در ادارات آموزش و پرورش زمینه لازم برای توجه و اقدام جدی مسئولین جهت بالابردن فرهنگ سازمانی در ادارات آموزش و پرورش فراهم آید تا از آن طریق بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در ادارات و سازمان آموزش و پرورش افزایش یابد.

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


[ بازدید : 130 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

بررسی عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان جهاد کشاورزی (مدیریت)

چهارشنبه 29 آذر 1396
21:07
کیامرث

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات78
حجم فایل249 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بررسی عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان جهاد کشاورزی

بررسی عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان+ پرسشنامه در متن

چکیده

به طور کلی انسان ها در بعد فردی و شخصیتی دارای ویژگی های خاص اخلاقی هستند که پندار، گفتار و رفتار آنها را شکل می دهد. ممکن است همین افراد وقتی در یک جهاد کشاورزی و پست سازمانی قرار می گیرند عواملی موجب شود که پندار، گفتار و رفتار متفاوتی از بعد فردی سر بزند که این ویژگی های انسانی بر روی میزان کارایی و اثر بخشی سازمان تاثیر بگذارد. از طرفی اخلاقی بودن یا نبودن رفتارها و عملکرد می تواند موجب بروز پیامدهای مثبت یا منفی در سطح سازمان گردد.(روح الله تولایی ؛2008)

هدف از این تحقیق کارکنان جهاد کشاورزی می باشد. این مقاله از نوع تحقیقات توسعه بوده و روش انجام آن پیمایشی و روش گردآوری اطلاعات به روش میدانی می باشد. به عبارتی،منظور از مطالعات میدانی تحقیقاتی است که موضوع مورد مطالعه در اختیار محقق قرار داشته باشد و یا به عبارت دیگر محقق را بدان دسترسی باشد بعنوان مثال وقتی محقق هدفش مطالعه در زندگی کشاورزان ساکن یک روستا و یا قشری از جامعه و یا گروهی از کارگران یک موسسه تولیدی و یا مردم عشایری باشد مطالعه, از نوع مطالعه میدانی است و اطلاق اصطلاح میدانی به مفهوم ارتباط مستقیم و رویاروی محقق با پدیده های مورد مطالعه است با توجه به بررسی های به عمل آمده در آزمون فرضیه ها در این تحقیق مشخص شد که رفتار مدیریت به صورت مستقیم بر رفتار اخلاقی کارکنان اثر گذار بوده و رفتار کارکنان متاثر از رفتار مدیریت با آنهاست .از طرفی در مورد امکانات رفاهی که مدیریت و محل کار در اختیار کارکنان می گذارد نیز ارتباط مستقیم با رفتار اخلاقی کارکنان دارد.در بررسی فرضیه دیگر مشخص شد سابقه کار با رفتار اخلاقی کارکنان ارتباط مستقیم ندارد، در صورتی که تحصیلات افراد هر چه بالاتر رود موجب بهتر رفتار کردن کارکنان می شود.

کلیدواژه ها:

رفتار اخلاقی ؛ اخلاق ؛ اخلاق فردی ، اخلاق کاری .

بیان مسئله

اخلاق كار، یك هنجار فرهنگی است كه به انجام كار مناسب وخوب در جامعه . ارزش معنوی مثبت می‌دهد و بر این باور است كه كار فی‌نفسه دارای یك ارزش ذاتی است (چرینگتون‌،ص 19، 1980)
مسئله ای که یک محقق را بر آن می دارد که دست به تحقیق و پژوهش بزند مشاهده مسئله یا مشکلی در آن حوزه تحقیق می باشد.در این تحقیق نیز محقق با بررسی این موضوع (رفتار اخلاقی کارکنان ) در محیط کاری جهاد کشاورزی های سوخت (پمپ بنزین) پس از مشاهده کمبود و نقایصی و به طور کلی مشاهده مشکلاتی مشغول انجام چنین پروژه ای شد.مسائل و مشکلاتی که در این تحقیق مورد بررسی قرار خواهند گرفت بسیار است ، که بنده در ادامه کار به ذکر چند مورد از آنها پرداخته و این مسائل را برای محققین آینده کاملا با روشهای آماری روشن ساخته ام ، تا شاید همین تحقیق باعث حل بعضی از آنها در این جامعه رو به رشد گردد . همانطور که در بسیاری از مقالات و کتابهایی که در مورد مدیران و رفتارشان موجود است می بینیم که هر گونه رفتار نادرست و حساب نشده مسئولان در چنین محیط کاری حساسی باعث ضربه جبران ناپذیری به جهاد کشاورزی می گردد به عنوان مثال اگر مسئولان درست با کارکنانشان برخورد کنند ، حقوق آنها را تمام و کمال پرداخت کنند و به زبان عامیانه هوای کارگر را داشته باشند متقابلا کارگر نیز در کار خود چیزی کم نگذاشته و به طور دلسوزانه ای کار خود را انجام می دهد . به عبارت دیگر این رفتار مدیریت در محل کار است که رفتار متقابل کارگر را می سازد که متاسفانه در این برهه از زمان شمار زیادی از محیط های کاری وجود دارد که مسئولان آنها افراد بیسوادی هستند که از قبل بر سر کار هستند یعنی هیچگونه اطلاعاتی در مورد هنر مدیریت نداشته و محیط کار را به طریق سنتی و بسیار ناآگاهانه اداره می کنند . البته به راحتی نمی توان از کنار این مشکلات موجود گذشت برای اینکه نیروی انسانی در هر محیط کاری اولین و مهمترین مورد جهت انجام کار و پیشبرد مقاصد سازمانی است تمام این مشکلات ذکر شده شاید بتوان گفت که برای کارگران باعث استرس شغلی گردد ، گروهی از صاحب‌نظران رفتار سازمانی، استرس (STRESS) ناشی از شغل را بیماری شایع قرن نامگذاری کرده‌اند شاید هم به راستی دوران ما عصر استرس‌ها است که در آن انسان بیش از هر زمان دیگر در معرض عوامل استرس زا قرار گرفته و مسایل و مشکلات زیادی از هر سو او را احاطه کرده است و همین مسئله یکی از مشکلات جهاد کشاورزی ها می باشد که در ادامه به طور مفصل در مورد آن و همچنین در مورد بقیه مسائل و مشکلات موجود توضیح داده خواهد شد .

بهمین دلیل سئوال اصلی تحقیق در اینجا عبارت است از:

چه عواملی بررفتاراخلاقی کارکنان یک مجموعه(کارکنان جهاد کشاورزی) تاثیرگذار است؟

همچنین سوالات فرعی تحقیق عبارتند از:

1- چه عواملی بر رفتار اخلاقی کارکنان یک مجموعه در سطح فردی تاثیرگذار است؟

2- چه عواملی بر رفتار اخلاقی کارکنان یک مجموعه در سطح گروهی تاثیرگذار است؟

اهمیت و ضرورت تحقیق :

اخلاق از موضوعاتی است که از بدو تولد بشر وجود داشته است و گذر زمان نه تنها ضرورت وجود آن را کم رنگ و کم اهمیت ننموده است، بلکه بر اهمیت و لزوم آن در این برهه از زمان افزوده است، تا جایی که امروز بحث از مسئولیت های اجتماعی و استانداردهای جهانی اصول اخلاق انسانی از موضوعات چالش برانگیز کلیه سازمان های اداری می باشد تا این که ترویج اخلاق در سازمان ها و تعالی اخلاقی فرهنگ سازمانی نه تنها محیط با نشاط و مساعدی را بیافریند بلکه موجب افزایش بهره وری نیز گردد. به همین منظور باید ارزش های اخلاقی در محیط کار و سازمان به نحو مطلوبی تعلیم داده شود .(مقاله اخلاق عامل موفقیت در محیط کاری، نشریه داخلی قوه قضاییه،1390)

رعایت یکسری اصول می تواند راهگشای خوبی جهت برقراری ارتباطی معقولانه با همکاران باشد از جمله مهربانی و صمیمت در محل‌ کار و نگهداشتن حد و مرزهای اخلاقی یکی از بهترین خصوصیات ‌اخلاقی در محیط کار محسوب می‌گردد؛ نظر خواهی از همکاران جهت رفع مشکلات کاری و داشتن روحیه کار گروهی؛ درست و با دقت گوش فرا دادن به سخنان، نظرات و احترام به عقاید یکدیگر الزامی به نظر می‌رسد؛ پرهیز از تجسس در زندگی شخصی و خانوادگی یکدیگر، به غیر از زندگی کاری هر شخصی زندگی خصوصی ای دارد که فقط به خود شخص ارتباط پیدا می‌کند هر گونه تجسس و ریزبینی در زندگی همکاران سبب دلخوری و آزردگی می گردد؛ بالا بردن صدا بیش از اندازه معمول در هنگام صحبت با تلفن، بهترین راه برای اینکه مکالمه تلفنی شما مزاحمتی برای دیگران ایجاد نکند این است دست کم آرام صحبت کنید و حواستان جمع باشد که صدایتان بیش از حد معمول بلند نشود. محل کار هم مثل هر جای دیگر الزامات خاص خود را دارد و با رعایت آنها می توان در راستای حریم شناسی و حرمت شناسی گام برداشت. چیزی که برای خود از دیگران توقع داریم. در هر محیط کاری رعایت یک قانون طلایی زیباست، «با دیگران طوری رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود». یکی از مسائل حائز اهمیت درک یکدیگر است لحظه های خوب و بد در زندگی همه افراد وجود دارد و گاه ممکن است این مسائل زندگی شغلی را تحت تاثیر قرار دهد، رعایت شرایط بحرانی و درک همکاران می تواند برای آنان آرامبخش باشد، البته مشکلات شخصی نباید سبب آزار همکاران گردد. مسئولیت پذیری در محیط کار، زمانیکه شخصی مسئولیت های کاری اش را بر گردن همکاران انداخته دیدی منفی از خود بر جا می گذارد. لازمه قضاوت و ایرادگیری از دیگران کامل بودن شخص است که به طور حتم هیچ انسانی کامل نیست. وجود روح توکل بر خدا در افراد، وسیله‌ای برای جلب روزی معرفی شده است. اگر انسان کار و مسئولیت را امانت بداند، بی گمان حرمت آن را پاس می دارد و تلاش می کند که به خوبی آن را پیش ببرد و بالنده سازد. (ستاره محمدی،1389)

این تحقیق در جهت بررسی موانع و مشکلات موجود در محیط کاری (کارکنان جهاد کشاورزی) انجام شده تا بتوان با استفاده از آن شرایط کاری مناسبتری برای کارکنان بوجود آورده تا هم کارکنان سالمتر و بدون استرس کار کنند و هم مردم از کار کارکنان راضی باشند .

فهرست مطالب

فصل اول:

کلیات تحقیق

چکیده

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت تحقیق :

اهداف تحقیق :

فرضیه های تحقیق:

مدل تحقیق :

تعاریف واژه ها

تعاریف نظری:

تعاریف عملیاتی:

فصل دوم:

ادبیات تحقیق

مقدمه:

رفتار اخلاقی:

تعاریف مختلف از انواع رفتار اخلاقی:

تعریف اخلاق از دیدگاه بعضی از بزرگان:

اخلاق کاری :

اخلاق در اسلام :

خوی اسلامی اخلاقیاست که در چارچوب اسلام است. اخلاق اسلامی سه بخش اصلی دارد:

از سید جمال‌الدین اسدآبادی هم نقل شده است: «ملت بدون اخلاق، اخلاق بدون عقیده و عقیده بدون فهم ممکن نیست.»

عوامل تاثیر گذار بر رفتار اخلاقی :

رفتار متقابل مشتریان با کارگران جایگاه:

رفتار مدیریت با کارکنان:

امکانات رفاهی :

ایمنی ، بهداشت و محیط زیست کارکنان

انواع رفتار اخلاقی:

اصول اخلاقی درکار

تاثیرمتغیرهای موثر براخلاق كار به صورت مجزا :

پیشینه تحقیق:

فصل سوم:

روش اجرای تحقیق

مقدمه :

روش تحقیق :

جامعه آماری :

روش گرد آوری اطلاعات :

ابزار گرد آوری اطلاعات :

شرح سوالات پرسشنامه :

نحوه تهیه پرسشنامه:

روایی و پایایی ابزار جمع آوری داده ها :

روش تجزیه و تحلیل داده ها:

فصل چهارم :

تجزیه تحلیل اطلاعات

فراوانی سن کارکنان:

فراوانی سابقه کاری کارکنان:

فراوانی تحصیلات کارکنان:

فراوانی رفتار اخلاقی کارکنان:

فرضیه اول :

فرضیه دوم:

فرضیه سوم:

فرضیه چهارم:

فرضیه پنجم:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


[ بازدید : 130 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بررسی نقش تشویق در تعلیم و تربیت دانش آموزان (روانشناسی و علوم تربیتی)

چهارشنبه 29 آذر 1396
21:07
کیامرث

دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات82
حجم فایل246 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بررسی نقش تشویق در تعلیم و تربیت دانش آموزان

مقدمه :

شاید برای عده ای تصور اینكه بتوان در مدرسه ای از تشویق استفاده كرد كمی دشواراست اما واقعیت این است كه می توان در سنگر مدارس شاهد حضور با شكوه معلمان وشاگردانی بود كه با سرمایه از محبت وچهره های متبسم ومصصم در تلاش هستند كه در كارهای خود موفق بوده اند. پس باید رنگ مدرسه ای یادآور زیبائیها ونیكوئیها باشد. چرا كه هم انسانها بالاخص نوجوانان محبت پذیر می باشند. ولذا نیاز به محبت از اساسی ترین نیازهای هر انسان می باشد. تشویق نیروها واستعدادهای دانش آموزان را به كار می اندازد واستقامت آنها را در كارها زیاد می كند وموجبات سرعت در كارهای بدنی را فراهم می كند ودر كارهای فكری موجب سعی وكوشش بیشتری می گردد[1]. تشویق وتقویت رفتار مثبت كودكان سبب شكل گیری عادات مطلوب در آنان می شود. به عبارت دیگر از آنجا كه از طریق رفتارهای تشویق آمیز كلامی وغیر كلامی مادی وعنوی فردی وگروهی مستقیم وغیر مستقیم مربی بیش از هر چیز به یك نیاز هم نوجوانان یعنی نیاز به محبت متعلق وتوجه پاسخ داده می شود.

ما شاهد بیشترین مؤثرترین وپایدارترین اثر در رفتار آنان هستیم در حالی كه وقتی دانش آموزی را تنبیه می كنیمن نه تنها به هیچ یك از نیازهای خطری واساسی او پاسخ نمی دهیم بلكه تعادل حیاتی اش را برهم زده او را با تجربه ناخوش آیندی كه همواره ازآن گریز دارد مواجه می كنیم ولو اینكه بطور موقت رفتار مطلوب آن را كنترل كرده باشیم[2].

رسول خدا پایه رفتار با كودكان و نوجوانان را بر محبت استوار كرده وسفارش می كند كه آنان را گرامی بداریم وبا جایزه ای كه امكان وفایش هست انان را تشویق نمائیم.[3]

استفاده ازروش تشویق ومحبت یكی از روشهای تربیتی بسیار مؤثر ونشانه صدر ونقش مطمئنه داشتن فرد است. خدای تعالی رمز پیروزی پیامبر اكرم (ص) رادر همین شرح صدور محبت ورزی پیامبر به امت خود می داند : به موجب لطف ورحمت الهی برایشان اموزشی نجواه وبا انان مشورت كن ( وبه آنان شخصیت بده )[4]

كودك اگر از لحاظ درسی واخلاقی در سطح غیر قابل قبولی باشد باید نقطه مثبتی در وضع رفتار وظاهر او یافت وازآن بعنوان جای پای برای تشویق وی استفاده كرده مثلا ممكن است دستهایش لطیف واز آن بعنوان جای پای برای تشویق وی استفاده كرده مثلا ممكن است دستهایش لطیف ویا موی سرش اصلاح شده ومرتب باشد همچنین ممكن است به تمیزی كفشهایش اهمیت بده ویا دفتر وكتاب خودرا خوب نگه داری كند. به هر حال باید از همان نقطه مثبت و روزنه كوچك نوری به زندگی تحصیلی كودك تابیده شخصیت قابل قبولی از او ساخت وزندگی جدیدی را برایش پی ریزی كرد. سرگرمیها وعلائق كودك نیز نباید از نظر معلم دور نماید[5].

مقداری توجه وتحسین برای هر كسی مفید است چون انسان نیاز به تایید واحترام دیگران دارد ومی خواهد در هر كاری كه فعالیت می كند دیگران كوشش او را قدر بدانند و برایش ارزش قائل شوند. منتها برای سرآمد شدن یا برجسته شدن ودریافت تحسین باید كوشش بیش از حد متعارف داشته والبته به موازات كوشش آمادگی واستعداد آن فعالیت ویژه هم باید در انسان باشد[6].

كودك باید عمل خوب را بر پایه عمل به وظیفه شخصی واجتماعی وبدون توقع داشتن پاداش انجام دهد ولی والدین به این عنوان كه او فردی وظیفه شناس است او را تشویق كنند. تشویق بهتر است صورت مالی پیدا نكند بلكه اولا كودك باید خواندن نماز را مانند دیگران وظیفه خود بداند و ثانیا تشویق ما از او بهعنوان ابزار رضایت از انجام وظیفه اش باشد. یعنی نشان دهیم كه از عملش خشنودیم وبعد در بستن بالاتر به او بفهمانیم كه خدا هم ازاین عمل او راضی است.

تشویق باید واحد ضوابط وحدود باشد یعنی اینكه نباید فرد برای عمل تشویق شود.

بلكه شایسته است كه رفتارهای خاص وبرجسته او مورد ستایش قرار گیرد. اما به جهت گستردگی موضوع فوق دراین پروژه فقط به موضوع تشویق می پردازیم كه البته از اهمیت خاصی ( ویژه ای ) نسبت به تنبیه در مواردی نیاز است ولی باید باشد كه شاعر عالی مقام سعدی می فرماید :

جمعه به مكتب آورد طفل گریز پای را

درس معلم اربود زمزمه محبتی

بیان مسئله :

با توجه به مسائلی كه گذشت می خواهیم بدانیم كه چه نوع تشویق اثر مثبت داد و چه نوع آن اثر منفی وآیا تشویق تنها راه موفقیت یك دانش آموزاست ؟ تشویق باید چگونه باشد آیا به نوع واندازه كاری كه انجام داده می شود بستگی دارد ؟ آیا واقعا تشویق بیش از روشهای دیگر مانند تنبیه بر پیشرفت تحصیلی دانش اموزان تاثیر دارد؟ تشویق در منزل واز طرف والدین موثرتر است یا از طرف اولیاء مدرسه ؟ آیا از طریق تشویق می توان از نروی یك فرد حداكثر فایده را برد و تمام خواسته خود را بدست آنها (دانش آموازان) برآورده ساخت ؟ و آیا تشویق فردی موثرتر یا تشویق گروهی ؟

اسكینر روانشناس رفتارگرا چنین عقدیده دارد كه تنبیه شدید كودكان ونوجوانان در قبال انجام رفتار نا مطلوب ممكن است موقتا به حذف آن رفتار در كودك بینجامد ولی در بیشتر مواقع به بروز رفتارهای جبرانی انتقام جویانه وضد اجتماعی می گردد ویا مشكلات هیجانی دیگری را به بار می آورد تنبیه هایی كه معلمان بر كودكان روا می دارند از یك طرف مشكلات عاطفی وا ختلافات رفتاری را موجب می گردد واز طرف دیگر رابطه معلم شاگرد آشفتگی ایجاد كرده وامكان بازسازی وترمیم آن را مشكل ودر مواقعی دور از دسترس می سازد. در چنین شرایطی كودك تصور منفی را كه از معلم تنبیه گر دارد ممكن است به معلمان دیگر محیط آموزش وحتی فضای فیزیكی مدرسه .... دهد. معلمان پرخاشگر وهیجانی كه از عهده كنترل رفتار خودشان بر نمی آیند با تنبیه های شدید ومكرر آثار سوء در سازگاری شاگردان خود خواهند گذاشت ومقاومت آنها را در تعلیم و تربیت دروس برخواهند انگیخت[7].

هدفهای تحقیق

بطور كلی انجام یك تحقیق مستلزم هدفهای است كه این هدفها از پیش در نظر هر محققی نقش بسته است چون تشویق در مدارس راهنمائی بطور تمامی مستقیم وغیر مستقیم صورت می گیرد وباد اهداف تحقیق نیز در برگیرنده روشها باشد لازم به ذكر است كه تشویق آموز قادر به انجام آن خواهد بود تا فرآیندهای یاد گیری او تقویت

شده وعلاقه به حل مسائل پیدا نماید در این صورت هدفهای این تحقیق عبارتند از :

  1. انواع تشویق مستقیم عملكرد ومستقیم دانش آموز را تقویت می نماید.
  2. روشهای غیر مستقیم تشویق نیز باعث افزایش كارایی دانش آموزان می گردد.

 پایان نامه با پرسشنامه,پایان نامه بصورت ورد,پایان نامه کامل ورد word,پایان نامه رشته مشاوره,پایان نامه کامل روان شناسی,پایان نامه علوم تربیتی

فهرست مطالب

فصل اول

طرح تحقیق

مقدمه :

بیان مسئله :

هدفهای تحقیق

ضرورت تحقیق ( اهمیت موضوع تحقیق )

فرضیه های تحقیق

تعریف واژه ها واصطلاحات

1) تشویق :

2 ) تشویق غیر مادی :

3 ) تشویق مادی :

4) یادگیری :

5 ) پیشرفت تحصیلی :

موانع ومحدودیت های تحقیق

موانع این تحقیق عبارتند از :

فصل دوم

پیشینه تحقیق

ایجاد شوق ودلبستگی به علم دانش شاگردان :

مواسات ودلسوزی معلم نسبت به شاگردان

عامل لطف ومحبت ، موثرترین عوامل تعلیم وتربیت است :

فروتنی ونرمش نسبت به دانش آموزان :

تشویق شاگردان به اشتغالات علمی وتحریص بر تكرار دروس :

رعایت مساوات در توجه ومحبت به شاگردان :

احترام به شاگردان وتوجه به مزایای آنها :

سؤال :

پاسخ :

محبت درست معلم به متعلم باعث می شود :

تشویق دانش آموزان بی علاقه وسهل انگار :

نقد وبررسی تحقیقات انجام شده :

فصل سوم

روش تحقیق

جامعه آماری :

نمونه و روش نمونه گیری :

وسایل جمع آوری اطلاعات :

روش جمع آوری اطلاعات :

فصل چهارم

یافته ها وتجزیه وتحلیل اطلاعات :

بررسی سؤال اول تحقیق

نتیجه گیری :

بررسی سؤال دوم تحقیق

نتیجه گیری :

بررسی سؤال سوم تحقیق

نتیجه گیری :

بررسی سؤال چهارم تحقیق

نتیجه گیری :

بررسی سؤال پنجم تحقیق

نتیجه گیری :

فصل پنجم

خلاصه ونتیجه گیری

پیشنهادات :

منابع و مأخذ

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


[ بازدید : 212 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

اقتصاد روستا (اقتصاد)

چهارشنبه 29 آذر 1396
21:07
کیامرث

دسته بندیاقتصاد
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات315
حجم فایل249 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

اقتصاد روستا

اقتصاد تولید کشاورزی, اقتصاد روستایی, تحقیق اقتصاد روستایی, دانلود پایان نامه اقتصاد روستایی, رابطه اقتصاد و جغرافیا, قش دولت در اقتصاد روستایی و كشاورزی, مقاله اقتصاد روستایی, پایان نامه اقتصاد روستایی, پروژه اقتصاد روستایی, چالش‌های عمده توسعه روستایی

مقدمه

اقتصاد روستایی شامل تمام فعالیتهای اقتصاد کشاورزی و غیر کشاورزی در مناطق روستایی است. از آنجایی که هدف غایی علم اقتصاد تامین مواد غذایی و رفاه عمومی تلقی می شود، لذا بررسی وضعیت و چگونگی انجام فعالیتهای کشاورزی در اقتصاد روستایی کشور از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که در شرایط فعلی، کشاورزی مهمترین فعالیت اقتصادی در اغلب روستاهای ایران بوده و لازم است به عنوان محور برنامه های توسعه قرار گیرد. محوریت کشاورزی و روستا در برنامه های توسعه به این معنی است که از بخشی نگری محض پرهیز شده و مناطق روستایی به عنوان مکانهای تولیدی مورد توجه جدی قرار گیرد و همه بخشهای اقتصادی در راستای تحقق اهداف توسعه ملی، به صورت هماهنگ و مکمل عمل کنند.

محدودیت زمین و عوامل تولید از یک سو و افزایش جمعیت از طرف دیگر، بازدهی تولیدی زمین را کاهش داده و اقتصاد نواحی روستایی را ناپایدار ساخته است. افزایش نیاز کشور به مواد غذایی، لزوم توسعه هماهنگ نواحی روستایی به منظور ایجاد تعادلهای منطقه ای ، محدودیت های منابع تولید در نواحی روستایی، محدودیت سرمایه و نیروی انسانی متخصص، عقب ماندگی تکنولوژیک و الگوهای توسعه تمرکزگرا از عمده چالش های محیطی ، اقتصادی و اجتماعی نواحی روستایی در دهه آینده تلقی می گردد. راهکار لازم برای رهایی از چالش های مذکور شناخت قابلیت ها و محدودیتهای نواحی روستایی؛ تنوع بخشی به اقتصاد روستایی و رواج فعالیتهای جدید است. این راهکار می تواند وابستگی اقتصاد روستایی به اقتصاد کشاورزی را کاهش دهد. چرا که اقتصاد کشاورزی در ایران به شرایط محیطی و اقلیمی وابسته بوده و نوسانات اقلیمی در درآمد کشاورزان بسیار موثر است. افزایش تولید و درآمد ، مدیریت منابع تولید و از بین بردن فقر در نواحی روستایی از مهمترین وظایف برنامه ریزان اقتصاد روستایی است.

کتاب حاضر با جهت گیری در موارد فوق تدوین گردیده و امید است بتواند با شناخت دقیق ابعاد و چالشها اقتصاد روستایی، راهکار های لازم در جهت بهبود وضع موجود ارائه نماید. جهت گیری اصلی کتاب آشنایی دانشجویان و مطالعه کنندگان با مسائل اقتصادی نواحی روستایی است. مطالعه ای کتاب برای دانشجویان در دروس؛ اقتصاد روستایی، توسعه و برنامه ریزی روستایی توصیه می گردد.

موضوع علم اقتصاد

اقتصاد علم تخصیص بهینه منابع کمیاب است. در جهان کنونی با توجه به رشد روز افزون جمعیت، افزایش نیازهای بشری و محدودیت شدید منابع لازم است تا در جهت استفاده بهینه از منابع اقدام شود. منابع طبیعی محدود بوده وبه علت بهره برداری بی رویه بشر از آن، هر ساله در حال کاهش است. محدود بودن عوامل و منابع تولید و نامحدود بودن خواسته های بشری باعث اصل کمیابی در اقتصاد گردیده است.

کمیابی به معنای کمبود، ندرت، محدودیت، نیاز، نارسایی، وحتی قناعت وصرفه جویی است. اقتصاد دانان قانون کمیابی را به معنای این فرض فنی می دانستند که نیازها و خواسته های انسان بسیار- اگر نگوئیم بی نهایت- ولی وسایل وی محدود – ولو اصلاح پذیر - است.

رابطه اقتصاد و جغرافیا

رابطه اقتصاد و جغرافیا ناشی از همان تأثیر عامل مکان در تحلیل و عمل اقتصادی است. در واقع جغرافیا داده‌های بررسی عوامل طبیعی و چارچوب فضائی را در اختیار اقتصاد می‌گذارد، به عبارتی جغرافیا رابطه انسان را با طبیعت نشان می‌دهد و فضا یا محیط فعالیت آنها را فراهم می‌سازد. اقتصاددان وقتی طبیعت را به منزله منبع مواد اولیه و عمل حمل و نقل یا نصب ماشین‌آلات و یا محل استقرار صنایع و تجارت و به طور کلی فعالیت اقتصادی و حرکات انسانها و سرمایه‌ها مورد توجه قرار می‌دهد و در این موارد به بررسی و اتخاذ تصمیم اقدام می‌ورزد، به داده‌های جغرافیایی و معلومات جغرافیدان نیاز مبرم دارد. اگر داده‌های جغرافیایی مساعد و سازگار نباشد رنج و مشقت انسانها در فعالیت اقتصادی به مراتب بیشتر و هزینه‌های مادی و استهلاک نیروی انسانی وسرمایه‌ها دوچندان خواهدبود. خصوصیات مکانها، چگونگی رابطه بین مکانها، انسانها، داده‌های اجتماعی و فرهنگی، تأثیرات محیطی و عوامل دیگر جغرافیایی در برنامه‌ریزیهای اقتصادی بسیار موثر می‌باشد.

فهرست منابع

فصل اول : مبانی اقتصاد روستا
موضوع علم اقتصاد ۹
رابطه اقتصاد و جغرافیا …. ..۱۲
موضوعات علم اقتصاد .۱۷
اقتصاد تولید کشاورزی .۲۰٫
بنیان اقتصادی ..۲۲
بنیان های اقتصادی اجتماعی جامعه ۲۲
نظام اقتصادی ۲۴
انواع نظامهای اقتصادی ۲۵
سازمان فعالیتهای اقتصادی ۳۱
عوامل توسعه اقتصادی روستا ۳۵
جمعیت ۳۶
سرمایه و سرمایه‌گذاری ۳۸
ابداعات ۴۰
مبادلات بین‌المللی ۴۱
رشد جمعیت و توسعه اقتصادی ۴۲
رشد جمعیت و توسعه اقتصادیدر روستا ۴۴
موانع توسعه اقتصادی روستا ۴۶
دورهای باطل فقر ۴۷
نرخ ناچیز تمرکز سرمایه ۴۸
موانع اجتماعی فرهنگی ۴۹
تنگناههای کشاورزی ۵۰
کمبود نیروی انسانی متخصص و ماهر.. .۵۱
مفاهیم و اصطلاحات پایه در اقتصاد روستایی.۵۲
فصل دوم : کشاورزی واقتصاد روستایی
اقتصاد روستایی ….۵۹
کشاورزی و اقتصاد ملی ۶۰
کشاورزی و توسعه روستایی ۶۶
چالش‌های عمده توسعه روستایی ۷۱
کشاورزی و توسعه اقتصادی روستا ۷۹
فرایند تولید در بخش کشاورزی ۷۷
مهاجرت و اقتصاد روستایی ۸۱
سیاستهای تحول اقتصاد روستایی ۸۳
نقش دولت در اقتصاد روستایی و کشاورزی ۸۶
ضرورتهای دخالت دولت در بخش کشاورزی..۸۷
علل عقب‌ ماندگی اقتصادی نواحی روستایی ۸۸
علل درونی ۹۰
ـ بالا بودن نرخ رشد‌ جمعیت ۹۰
ـ عدم دسترسی به امکانات عمومی: ۹۲
ـ غلبه داشتن کشاورزی‌ سنتی به عنوان مهمترین بخش اشتغال و تولید ۹۲
ـ محدودیت منابع تولید‌ ۹۳
ـ عدم وجود قوه خلاقیت و ابتکار ۹۴
ـ کمبود سرمایه‌ و کالاهای سرمایه‌ای ۹۴
ـ کوچکی، تعدد وپراکندگی قطعات زراعی ۹۵
عوامل بیرونی ….۹۸
ـ دو گانگی چند گانگی اقتصادی کشور ۹۸
ـ عقب‌ ماندگی تکنولوژی ۹۹
ـ نابرابری ۱۰۰
- درآمد – هزینه خانوار شهری و روستایی…. …۱۰۳
ـ الگوهای توسعه .۱۰۵
- قوانین و مقررات و اثرات اقتصاد سیاسی…۱۰۶
نقش مسکن در اقتصاد روستایی ۱۰۹
تاثیر فعالیت اقتصادی بر روی اشکال مساکن ۱۱۰
سازمانهای مدیریتی روستا ۱۱۵
توسعه‌ نظام‌ دانش‌ و اطلاعات‌ کشاورزی …۱۱۱
فصل سوم : بنیانهای اقتصادی روستا
منابع و عوامل تولید بخش کشاورزی ..۱۱۸
زمین ۱۱۸
تقسیم بندی اقتصادی زمین ۱۳۰
آب ۱۲۵
پائین بودن راندمان آبیاری ۱۴۲
اقتصاد آب در مناطق روستایی ۱۴۴
عرضه اقتصادی آب ۱۴۴
تقاضای آب ۱۴۵
نیروی انسانی ۱۴۹
راهبردهای بکارگیری نیروی کار مازاد ۱۵۵
اشتغال و بیکاری در مناطق روستایی ۱۵۶
اشتغال در مناطق روستایی ۱۵۸
وضعیت اشتغال و تحولات آن در بخشهای مختلف اقتصادی ۱۶۲
ساخت آموزشی شاغلین بخش کشاورزی ۱۶۸
سرمایه ۱۷۰
نقش سرمایه در بخش کشاورزی ۱۷۰
اهمیت تمرکز سرمایه در مناطق روستایی ۱۷۳
منابع تامین سرمایه ۱۷۵
- منابع مالی رسمی ۱۷۶
منابع مالی غیر رسمی ۱۸۸
زمینه های سرمایه گذاری در روستا ۱۹۳
نقش سرمایه به عنوان یک عامل تولید ۱۹۴
سرمایه‌گذاری در جهت‌ توسعه‌ و بهبود استفاده از منابع آب و زمین ۱۹۲
سرمایه‌گذاری در زمینه‌های نیروی انسانی و تحقیقات ۱۹۹
نقش بازاریابی در اقتصاد روستایی ۲۰۹
بازاریابی محصولات کشاورزی ۲۰۹
عملیات بازاریابی ۲۱۲
عوامل بازار ۲۱۵
شیوه بررسی اقتصاد روستا ۲۲۶
فصل چهارم صنایع روستایی
صنایع روستایی، تعاریف و ویژگیها ۲۲۰
خصوصیات‌ و ویژگیهای صنایع روستایی ….۲۲۲
صنایع روستایی در ایران ….۲۲۳
توسعه‌ صنایع‌ روستایی با هدف توسعه روستایی ۲۲۸
توسعه‌ صنایع روستایی با هدف توسعه بخش کشاورزی..۲۳۱
تعریف صنایع روستایی در ایران ۲۴۲
نواحی صنعتی روستایی ۲۴۵
مزایای ایجاد نواحی روستایی . ۲۴۶
موانع توسعه صنعتی روستاها ۲۴۸
منابع ۲۶۸

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


[ بازدید : 96 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

پرسشنامه بررسی عوامل مؤثر بر طلاق در بین خانواده های تهرانی (پرسشنامه)

چهارشنبه 29 آذر 1396
21:06
کیامرث

دسته بندیپرسشنامه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات2
حجم فایل10 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پرسشنامه بررسی عوامل مؤثر بر طلاق در بین خانواده های تهرانی

این پرسشنامه شامل 20سوال می باشد

این پرسشنامه محقق ساخته می باشد.

تحقیق حاضر از لحاظ روش گردآوری اطلاعات در رده ی تحقیقات كتابخانه ای و مشاهده ای قرار می گیرد. لازم به ذكر است كه برای كسب اطلاعات لازم ناگزیر از مراجعه به كتابخانه های مختلف دانشگاهی و غیردانشگاهی، دادگاه خانواده، مراجعه به افراد تحت مطالعه به صورت میدانی و بهره گیری از پرسشنامه است.

نحوه ی انجام كار:

- تحقیقات از افراد و خویشان طلاق گرفته ها

- مصاحبه و بهره گیری از پرسشنامه جهت كسب اطلاعات ضروری

- استفاده از كتابخانه و بهره گیری از مطالب مورد نیاز از كتابهای مختلف حقوق مدنی.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


[ بازدید : 101 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

پروپوزال بررسی عوامل مؤثر بر طلاق در بین خانواده های تهرانی (روانشناسی و علوم تربیتی)

چهارشنبه 29 آذر 1396
21:06
کیامرث

دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات28
حجم فایل183 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال بررسی عوامل مؤثر بر طلاق در بین خانواده های تهرانی

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه برای خریدار آن می باشد.

 اثرات و عوارض طلاق , اثرات و عوامل مؤثر بر طلاق , تحقیق درباره طلاق , دانلود رایگان پایانامه طلاق , طلاق از دیدگاه قرآن , طلاق و انواع آن , نحوه ی انجام طلاق , پایان نامه اثرات و عوامل مؤثر بر طلاق , پایان نامه طلاق , پایان نامه طلاق در نیشاپور ,طلاق و بررسی آن در ایران,نگاهی به آمار طلاق در ایران,پنج علت اصلی طلاق در ایران,در هر ساعت ۱۶ طلاق در ایران ثبت,آمار ازدواج و طلاق در ایران,بررسی علل طلاق,پایان نامه طلاق در ایران,پایان نامه بصورت ورد,پایان نامه کامل ورد word,پایان نامه رشته مشاوره,پایان نامه کامل روان شناسی,پایان نامه علوم تربیتی,پایان نامه رشته علوم تربیتی,پایان نامه مدیریت اموزشی,پایان نامه رشته علوم اجتماعی,پایان نامه درباره طلاق,پایان نامه کامل درباره طلاق,پایان نامه با پرسشنامه

طلاق یكی از آسیب های اجتماعی است كه در چند دهه ی اخیر در اكثر كشورهای جهان رشد روزافزونی داشته است. در ایران نیز طبق آخرین آمار مربوط به سازمان ثبت احوال كشور، كل موارد ثبت شده ی طلاق در مناطق شهری و روستایی ایران در سال 1371 معادل 33983 مورد بوده است كه این شاخص با حدود 80% افزایش در سال 1380 به 61013 مورد رسیده است. عمق مسأله زمانی آشكار می شود كه نتایج پژوهشهای متعدّد داخلی و خارجی در زمینة تأثیرات عمیق روانشناختی، اجتماعی، اقتصادی و حتّی قانونی طلاق بر روی همه ی كسانی كه به نحوی در آن درگیر هستند، در نظر گرفته شود.

با این وجود، در جریان زندگی یك زوج، گاه شرایطی پیش می آید كه طلاق، این «مكروه ترین حلال خداوند» اجتناب ناپذیر می گردد. در چنین شرایطی همچون هر موقعیت استرس آور دیگری در زندگی، لازم است به مقابله با آن پرداخت و در جهت به حداقل رساندن آسیبها و عوارض ناشی از آن تلاش كرد. در این میان كودكان و نوجوانانی كه ناخواسته در معرض این پدیده قرار گرفته و ناچار به سازگارشدن و انطباق با چالشها و تغییرات ناشی از آن می گردند، به لحاظ آسیب پذیری بیشتر، نیاز ویژه ای به توجّه و مراقبت و اقدامهای خاص دارند. (قدیری، 1382، ص1)

چنانچه عملی در زندگی از جانب مرد دیده شود كه ادامه ی زندگی زن با او صلاح نباشد یا موجبی در زن باشد كه برای مرد ادامه ی زندگی سخت و مشكل باشد، اگر رفع آن علّت ممكن نباشد و مورد و زمینه برای طلاق مهیا باشد، طلاق امری شرعی و بی مانع است. در این مورد زن و شوهر و خانواده ی طرفین از تشدید مسأله باید بپرهیزند و از هرگونه سخن ناروایی نسبت به مرد یا زن یا خانواده ی هر یك از آن دو نفر خودداری كنند.

اختلاف مرد با همسرش اگر علّتی شرعی داشته باشد موجب این نگردد كه دیگران یا خود آن دو نفر دچار گناهان زبان از قبیل: غیبت، تهمت و تحقیر و سرزنش و استهزاء گردند، كه این گونه گناهان باعث ازدیاد شعله ی كینه ی زن و مرد و خانواده های آنان نسبت به یكدیگر و باعث عذاب انسان در روز قیامت است.

جدایی و طلاق می تواند طیف وسیعی از عواطف و هیجانهای مختلف را برانگیزد. شما ممكن است احساسات خشم، انزوا، اضطراب، سرخوشی، افسردگی، گناه، از دست دادن كنترل، ترس، بی كفایتی و ناامنی را تجربه كنید. ممكن است به توانایی خود در برخورد با نیازهای فرزندانتان تردید نمایید، زیرا همزمان با فشار نیازهای خودتان هم مواجه هستید، گاهی اوقات والدین ممكن است احساس كنند كه در مورد بچّه هایشان كوتاهی كرده و در ارزشمندی و كفایت خود شك كنند. باید دانست كه این هیجانها و دشواریها، بخش طبیعی عبور از جریان جدایی و طلاق محسوب می شوند. (قدیری، 1382، صص 17-18).

تمام و احتمالاً بسیاری از طلاق گرفتن ها راحت و آسان نیست. تعداد اندكی از طلاق ها به رشد متقابل تمام افراد درگیر می انجامد. طلاقی كه به طور دوجانبه انتخاب شود و همزمان با رشد زندگی دو طرف به وقوع بپیوندد و به دلایل یكسان به آزادی بیشتر جهت رشد تمام افراد بیانجامد «طلاق بر حق» است. كار بالینی ام نشان داده كه «طلاق برحق» بی نهایت نادر است. «طلاق به ناحق» زمانی كه یك یا هر دو طرف احساس درماندگی می كنند، یعنی وقتی كه به طور دوجانبه رشدی صورت نمی گیرد، هنگامی كه خشم و سرزنش، احساس بی عدالتی و كمبود احترام به خود گریبان گیر هر دو عضو شده است، به نظر می رسد طلاق «به ناحق» برای یكی از والدین یا هر دو رخ می دهد، در حالیكه «طلاق بر حق» به طور دوجانبه انتخاب می شود، تصمیمی كه طی زمان و به دلیل واضح و اظهار شده در چهارچوب كل نهاد خانواده تكامل یافته است. (گنجی زاده، 1379، صص 627-628).

 اثرات و عوارض طلاق , اثرات و عوامل مؤثر بر طلاق , تحقیق درباره طلاق , دانلود رایگان پایانامه طلاق , طلاق از دیدگاه قرآن , طلاق و انواع آن , نحوه ی انجام طلاق , پایان نامه اثرات و عوامل مؤثر بر طلاق , پایان نامه طلاق , پایان نامه طلاق در نیشاپور ,طلاق و بررسی آن در ایران,نگاهی به آمار طلاق در ایران,پنج علت اصلی طلاق در ایران,در هر ساعت ۱۶ طلاق در ایران ثبت,آمار ازدواج و طلاق در ایران,بررسی علل طلاق,پایان نامه طلاق در ایران,پایان نامه بصورت ورد,پایان نامه کامل ورد word,پایان نامه رشته مشاوره,پایان نامه کامل روان شناسی,پایان نامه علوم تربیتی,پایان نامه رشته علوم تربیتی,پایان نامه مدیریت اموزشی,پایان نامه رشته علوم اجتماعی,پایان نامه درباره طلاق,پایان نامه کامل درباره طلاق,پایان نامه با پرسشنامه

فهرست مطالب

عنوان تحقیق

- بیان مسأله اساسی تحقیق

- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

مرور ادبیات و سوابق مربوطه

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

- اهداف مشخص تحقیق

سؤالات تحقیق:

فرضیه‏ های تحقیق:

تعریف واژه ‏ها و اصطلاحات فنی

روش شناسی تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه آماری، روش نمونه‏ گیری و حجم نمونه

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ ها

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


[ بازدید : 147 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بررسی عوامل مؤثر بر طلاق در بین خانواده های تهرانی (روانشناسی و علوم تربیتی)

چهارشنبه 29 آذر 1396
21:06
کیامرث

دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات76
حجم فایل183 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بررسی عوامل مؤثر بر طلاق در بین خانواده های تهرانی

طلاق یكی از آسیب های اجتماعی است كه در چند دهه ی اخیر در اكثر كشورهای جهان رشد روزافزونی داشته است. در ایران نیز طبق آخرین آمار مربوط به سازمان ثبت احوال كشور، كل موارد ثبت شده ی طلاق در مناطق شهری و روستایی ایران در سال 1371 معادل 33983 مورد بوده است كه این شاخص با حدود 80% افزایش در سال 1380 به 61013 مورد رسیده است. عمق مسأله زمانی آشكار می شود كه نتایج پژوهشهای متعدّد داخلی و خارجی در زمینة تأثیرات عمیق روانشناختی، اجتماعی، اقتصادی و حتّی قانونی طلاق بر روی همه ی كسانی كه به نحوی در آن درگیر هستند، در نظر گرفته شود.

با این وجود، در جریان زندگی یك زوج، گاه شرایطی پیش می آید كه طلاق، این «مكروه ترین حلال خداوند» اجتناب ناپذیر می گردد. در چنین شرایطی همچون هر موقعیت استرس آور دیگری در زندگی، لازم است به مقابله با آن پرداخت و در جهت به حداقل رساندن آسیبها و عوارض ناشی از آن تلاش كرد. در این میان كودكان و نوجوانانی كه ناخواسته در معرض این پدیده قرار گرفته و ناچار به سازگارشدن و انطباق با چالشها و تغییرات ناشی از آن می گردند، به لحاظ آسیب پذیری بیشتر، نیاز ویژه ای به توجّه و مراقبت و اقدامهای خاص دارند. (قدیری، 1382، ص1)

چنانچه عملی در زندگی از جانب مرد دیده شود كه ادامه ی زندگی زن با او صلاح نباشد یا موجبی در زن باشد كه برای مرد ادامه ی زندگی سخت و مشكل باشد، اگر رفع آن علّت ممكن نباشد و مورد و زمینه برای طلاق مهیا باشد، طلاق امری شرعی و بی مانع است. در این مورد زن و شوهر و خانواده ی طرفین از تشدید مسأله باید بپرهیزند و از هرگونه سخن ناروایی نسبت به مرد یا زن یا خانواده ی هر یك از آن دو نفر خودداری كنند.

اختلاف مرد با همسرش اگر علّتی شرعی داشته باشد موجب این نگردد كه دیگران یا خود آن دو نفر دچار گناهان زبان از قبیل: غیبت، تهمت و تحقیر و سرزنش و استهزاء گردند، كه این گونه گناهان باعث ازدیاد شعله ی كینه ی زن و مرد و خانواده های آنان نسبت به یكدیگر و باعث عذاب انسان در روز قیامت است.

جدایی و طلاق می تواند طیف وسیعی از عواطف و هیجانهای مختلف را برانگیزد. شما ممكن است احساسات خشم، انزوا، اضطراب، سرخوشی، افسردگی، گناه، از دست دادن كنترل، ترس، بی كفایتی و ناامنی را تجربه كنید. ممكن است به توانایی خود در برخورد با نیازهای فرزندانتان تردید نمایید، زیرا همزمان با فشار نیازهای خودتان هم مواجه هستید، گاهی اوقات والدین ممكن است احساس كنند كه در مورد بچّه هایشان كوتاهی كرده و در ارزشمندی و كفایت خود شك كنند. باید دانست كه این هیجانها و دشواریها، بخش طبیعی عبور از جریان جدایی و طلاق محسوب می شوند. (قدیری، 1382، صص 17-18).

تمام و احتمالاً بسیاری از طلاق گرفتن ها راحت و آسان نیست. تعداد اندكی از طلاق ها به رشد متقابل تمام افراد درگیر می انجامد. طلاقی كه به طور دوجانبه انتخاب شود و همزمان با رشد زندگی دو طرف به وقوع بپیوندد و به دلایل یكسان به آزادی بیشتر جهت رشد تمام افراد بیانجامد «طلاق بر حق» است. كار بالینی ام نشان داده كه «طلاق برحق» بی نهایت نادر است. «طلاق به ناحق» زمانی كه یك یا هر دو طرف احساس درماندگی می كنند، یعنی وقتی كه به طور دوجانبه رشدی صورت نمی گیرد، هنگامی كه خشم و سرزنش، احساس بی عدالتی و كمبود احترام به خود گریبان گیر هر دو عضو شده است، به نظر می رسد طلاق «به ناحق» برای یكی از والدین یا هر دو رخ می دهد، در حالیكه «طلاق بر حق» به طور دوجانبه انتخاب می شود، تصمیمی كه طی زمان و به دلیل واضح و اظهار شده در چهارچوب كل نهاد خانواده تكامل یافته است. (گنجی زاده، 1379، صص 627-628).

 اثرات و عوارض طلاق , اثرات و عوامل مؤثر بر طلاق , تحقیق درباره طلاق , دانلود رایگان پایانامه طلاق , طلاق از دیدگاه قرآن , طلاق و انواع آن , نحوه ی انجام طلاق , پایان نامه اثرات و عوامل مؤثر بر طلاق , پایان نامه طلاق , پایان نامه طلاق در نیشاپور ,طلاق و بررسی آن در ایران,نگاهی به آمار طلاق در ایران,پنج علت اصلی طلاق در ایران,در هر ساعت ۱۶ طلاق در ایران ثبت,آمار ازدواج و طلاق در ایران,بررسی علل طلاق,پایان نامه طلاق در ایران,پایان نامه بصورت ورد,پایان نامه کامل ورد word,پایان نامه رشته مشاوره,پایان نامه کامل روان شناسی,پایان نامه علوم تربیتی,پایان نامه رشته علوم تربیتی,پایان نامه مدیریت اموزشی,پایان نامه رشته علوم اجتماعی,پایان نامه درباره طلاق,پایان نامه کامل درباره طلاق,پایان نامه با پرسشنامه

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اثرات و عوارض طلاق
آثار اجتماعی طلاق
عوامل مؤثر بر طلاق
راه حل مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهمیت تحقیق از لحاظ اجتماعی
اهمیت تحقیق از لحاظ شخصی
ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
هدف کلی
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
مبانی نظری
طلاق از دیدگاه اسلام
طلاق از دیدگاه قرآن
طلاق از دیدگاه مسیحیت
تاریخچه طلاق
طلاق و انواع آن
پیشینه تحقیق
مدل
فرضیه های تحقیق
مفاهیم و متغیر ها
فصل سوم: روش تحقیق
روش تحقیق
نحوه انجام کار
جامعه آمار ی
جمعیت نمونه و شیوه نمونه گیری
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات
نمودار و جداول مربوط به طلاق
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
نتایج یافته ها
پیشنهادات
پرسشنامه
منابع و مأخذ

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


[ بازدید : 105 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

بررسی تاثیر جنسیت اساتید بر انگیزه تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور (روانشناسی و علوم تربیتی)

چهارشنبه 29 آذر 1396
21:05
کیامرث

دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات62
حجم فایل181 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بررسی تاثیر جنسیت اساتید بر انگیزه تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور

چکیده :

در سال­های اخیر تحولات جنسیتی گسترده‌ای در حوزه­ی آموزش عالی و تحصیلات دانشگاهی به وقوع پیوسته است که نمی‌توان آنها را محدود و منحصر به تحولات کمی و افزایش چشمگیر نسبت دانشجویان دختر دانست، به همین اعتبار دیدگاه­های جدیدتر بر ابعاد کیفی این تحول تأکید داشته و آن ‌را در عرصه­ی وسیع‌تری از پیامدهای تحصیلی دنبال کرده‌اند. در تحقیق حاضر تلاش شده است که پس از مروری نظری بر وجوه عمده­ی تفاوت­های جنسیتی در توانایی­های شناختی، عملکرد تحصیلی و تبیین آن با استناد به برخی دیدگاه­ها، به این مهم پرداخته شود.

بیان مسئله

هدف این پژوهش بررسی تاثیر جنسیت اساتید بر انگیزه ی تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور در شاخه علوم تربیتی به منظور پیشنهاداتی به برنامه ریزان و سیاست گذاران نظام آموزش عالی کشور در راستای اتخاذ تصمیماتی جهت افزایش انگیزه تحصیلی در سایر دانشجویان است .

و بررسی ادراک از جنسیت استاد و رابطه آن با انگیزه تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور با توجه به جنسیت استاد است لذا در این بررسی سعی شده است که راهبردی برای پیشرفت و انگیزه تحصیلی دانشجویان ارائه شود و به سوالات زیر پاسخ داده شود.

1-آیا بین جنسیت استاد و انگیزه تحصیلی رابطه وجود دارد؟

2- آیا به طور کلی می توان جنسیت استادرابه عنوان یکی از عوامل انگیزشی در دانشجویان برای ایجاد پیشرفت تحصیلی مورد استفاده قرار داد

اهداف پژوهش

بررسی تاثیر جنسیت اساتید بر انگیزه ی تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور که با بررسی که انجام می گیرد مشخص می شود که برای دانشجویان دانشگاه چه استادی انتخاب شود یا اصولاً جنسیت استاد برانگیزه ی تحصیلی دانشجویان تاثیر گذار است یاخیر که باعث بهره وری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان می گردد.

- شناسایی رابطه بین جنسیت استاد و پیشرف تحصیلی و انگیزه تحصیلی دانشجو

- شناخت و تمایل دانشجویان به جنس استاد و تاثیر آن بر انگیزه تحصیلی آن ها

- نتیجه گیری از بررسی ها جهت برنامه ریزی های استراتژیک

- ارائه پیشنهادات لازم جهت اتخاذ تصمیمات بعدی

هدف کلی:

بررسی تاثیر جنسیت اساتید برانگیزه تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور در سال 1393 که مشخص می شود که برای دانشجویان جنسیت اساتید دارای اهمیت است یا خیر

جنسیت، انگیزش تحصیلی، پیشرفت تحصیلی، آموزش عالی

فهرست مطالب :

فصل 1- انگیزه و پیشرفت تحصیل

مقدمه

ارزش ها و هنجار های جنسیتی..

تعریف مفهومی متغیر ها و انواع آ

اصطلاحات پژوهش

انگیزه های اولیه.

انگیزه های ثانویه.

انگیزه و رفتار

انگیزه و پیشرفت تحصیلی..

عوامل انگیزشی و پیشرفت تحصیلی..

ماهیت و محتوای برنامه های آموزشی..

فصل 2- جنسیت و انگیزه تحصیلی

جنسیت و توانایی­های تحصیلی..

جنسیت و عملکرد تحصیلی..

کند وکاو رابطه دانشجو و استاد.

وظایف استاد و دانشجو نسبت به هم..

ویژگی های استاد و دانشجو.

تعهد و مسئولیت استاد و دانشجو در قبال هم..

رفتار استاد و انگیزه تحصیلی..

ارتباط انگیزه و پیشرفت تحصیلی..

انگیزه پیشرفت و جنسیت...

ارتباط انگیزه پیشرفت و فرهنگ جامعه.

ارتباط انگیزه پیشرفت و یادگیری و عملکرد.

فصل 3- فرضیه ها و روش انجام کار.

ضرورت و اهمیت پژوهش....

پژوهش های انجام شده

بیان مسئله.

اهداف پژوهش....

روش پژوهش....

روش گردآوری اطلاعات...

ابزار گرد آوری اطلاعات...

جامعه آماری و تعداد نمونه و روش نمونه گیری..

روش تجزیه و تحلیل داده ها

فرضیه پژوهش

فصل 4- تجزیه و تحلیل اطلاعات

روائی پرسشنامه.

اعتبارپرسشنامه.

بررسی آماری جامعه دانشجویان پسر.

بررسی آماری جامعه دانشجویان دختر.

فصل 5- نتیجه گیری و پیشنهادات

نتیجه و خلاصه پژوهش

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


[ بازدید : 127 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مقاله بررسی تاثیر گروه درمانی بر بهزیستی روانی دانشجویان (روانشناسی و علوم تربیتی)

چهارشنبه 29 آذر 1396
21:05
کیامرث

دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات19
حجم فایل46 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقاله بررسی تاثیر گروه درمانی بر بهزیستی روانی دانشجویان

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از مقاله فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده از مقاله برای کسانی که مقاله خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه برای خریدار آن می باشد.

چکیده

هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر گروه درمانی بر بهزیستی روانی دانشجویان بود . این پژوهش، به صورت آزمایشی بوده و در آن از طرح پیش آزمون - پس آزمون باگروه كنترل استفاده شد . نمونه شامل 30 دانشجوی شهر تهران بودند . ابتدا از 170 دانشجو آزمون های بهزیستی روان شناختی ریف به عمل آمد؛ سپس تعداد 30 نفر از جامعه فوق كه نمره ی پایین تری را در این آزمون ها كسب كرده بودند، انتخاب شدند . از این تعداد، 15 نفر برای گروه آزمایش و 15 نفر برای گروه كنترل به صورت جایگزینی تصادفی انتخاب شدند. گروه آزمایشی روش مهارت های ارتباطی را طی 8 جلسه نود دقیقه ای (هر هفته یك جلسه) دریافت كردند. پس از اتمام جلسات مجدداً آزمون های بهزیستی روان شناختی روی دو گروه اجرا گردید . یافته ها نشان داد كه بین میانگین نمره های پس آزمون گروه آزمایش و كنترل تفاوت معنی داری وجود داشت، به نحوی كه مهارت درمانی گروهی موجب افزایش بهزیستی روان شناختی گروه آزمایش شده است . مهارت درمانی به شیوه ی گروهی باعث افزایش بهزیستی روان شنا ختی دانشجویان می شود. بنابراین شایسته است به منظور ارتقای كیفیت زندگی دانشجویان ، ارائه ی خدمات آموزشی و برنامه های ارتقاء دهند هی با روش های مناسبی مانند یادگیری براساس حل مسأله با مشاركت فعال دانشجویان در فرآیند بحث با برنامه ریزی مدون انجام پذیرد

مقدمه

به طور کلی، شرایط در حال گذر جامعه، زندگی اجتماعی دانشجویان را با مسائل و پیچیدگی های خاص خود مواجه نموده است و در زندگی با چالش ها و مشكلاتی مواجه می شوند در جریان این دشوار ی ها در اختیار داشتن منابع و مهارت هایی به آنها كمك می كند تا به بهترین شكل ممكن از عهده حل مشكلات خود بر آیند در سالهای اخیر در کشور ایران مانند سایر کشور های جهان علاقه بخصوص مهم از طرف مقامات دولتی و هم از جانب مردم به امر بهداشت روانی نشان داده شده است و اثرات آن در بهبود و اوضاع بیمارستانهای روانی و به کاربردن روشهای صحیح در پیشگیری مشاهده می گردد. عدم سازش وجود اختلالات رفتار در جوامع انسانی بسیار مشهور و فراوان است و در هرطبقه و صنفی و در هر گروه و جمعی اشخاص نامتعادل وجود دارند.

هر شخص ممکن است گرفتار ناراحتی روانی شود خود به خود کافی نیست زیرا که بهداشت فقط منحصر به تشریح علل اختلالات رفتار نبوده بلکه هدف اصلی آن پیشگیری از وقوع ناراحتی ها می باشد. پیشگیری عبارت است از به وجود آمده عاملی که مکمل زندگی سالم و نرمال باشد و نیز درمان اختلالات جزیی رفتار به منظور جلوگیری از وقوع بیماریهای شدید روانی است. یکی از شرایط اصولی بهداشت اصولی بهداشت روانی این است که شخص به خود احترام بگذارد و خود را دوست بدارد(شاملو، 1376). سلامت روانی یكی از مباحث مهمی است كه در رشد و بالندگی خانواده و جامعه موثر می‌باشد. سازمان بهداشت جهانی (2004) سلامت روانی را به عنوان حالتی از بهزیستی كه درآن فرد توانمندی خود را شناخته از آنها به نحو موثر و مولد استفاده كرده و برای اجتماع خویش مفید است تعریف می‌كند. به طور كلی بهداشت روانی ایجاد سلامت روان به وسیله پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های روانی، كنترل عوامل موثر بروز آن، تشخیص زودرس، پیشگیری از عوامل ناشی از برگشت بیماریهای روانی و ایجاد محیط سالم در برقراری روابط صحیح انسانی است(میلانی فرد، 1386).

شاید كمتر كسی باشد كه در طول زندگی خود لحظاتی از نگرانی و افسردگی را احساس نكرده باشد . افسردگی یك اختلال شایع عاطفی است . اگر شدت اینحالت از حد معمول بگذرد ، عرصه‌ی‌ زندگی را بر فرد تنگ كرده او را از همه چیز حتی از خودش بیزار می كند . بنظر می رسد ادعای اینكه اصولاً افسردگی جزئی از زندگی بشر است زیاد مشكل نباشد .

تورو می گوید :« اكثر مردم عمرشان در افسردگی خاموش می گذرد » و شوپنهاور چنین نوشت :« زندگی انسان بین ملال و اندوه نوسان دارد ».

در ابن تحقیق به بررسی تاثیر گروه درمانی بر بهزیستی روانی دانشجویان پرداخته می‌شود.

فهرست مطالب

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

گروه درمانی

مزیت گروه‌درمانی بر درمان‌های فردی

اهداف گروه‌درمانی

بهزیستی روانشناختی

چارچوب نظری تحقیق

روش تحقیق

جامعه آماری و حجم نمونه

ابزار تحقیق

نحوه اجرای تحقیق

نتایج

نتیجه‌گیری

پیشنهادات

منابع

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


[ بازدید : 107 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

تحقیق ازون چیست (فیزیک)

دوشنبه 20 آذر 1396
18:49
کیامرث

دسته بندیفیزیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات13
حجم فایل39 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ازون چیست؟

اکثر مردم ازون را با لایه محافظ اتمسفر که ما را از پرتوهای مضر خورشید حفظ می نماید ، و یا بعنوان یک آلاینده در سطح زمین می شناسند. در واقع ازون در مه دود فتوشیمیایی ناشی از آلودگی هوا وجود دارد زیرا برخی از روند هایی که آلودگی ایجاد میکنند ، ازون هم تولید میکنند . همچنین ، تابش آفتاب برروی آلاینده های صنعتی و اتومبیلها سبب خارج شدن اتمهای اکسیژن از ملکولهای آلاینده هایی مانند

اکسیدهای نیتروژن ، اسید نیتریک ، دی اکسید سولفور و کربن مونواکساید میشود

در همین حال اتمهای آزاد اکسیژن با اکسیژن آزاد موجود در هوا ازون تشکیل میدهد . ازون فعال به نوبه خود با همان آلاینده ها مجددا ترکیب شده و آنها را با شکستن به آب ، دی اکسید کربن ، نیتروژن ، گوگرد و اکسیژن خنثی میکند . در نتیجه آلودگی زیاد منجر به غلظت های بالای ازون می شود اما ازون اختصاصا مقصر اصلی نیست . از آنجایی که غلظت ازون دارای ارتباط مستقیم با غلظت آلاینده های شیمیایی موجود در مه دود فتوشیمیایی است ، به عنوان ضریبی برای کنترل آلودگی فضای خارج از ساختمان بکار می رود . این دلیل سؤ تفاهمی است که در رابطه با ازون وجود دارد . ازونی که از طریق واکنشهای فتوشیمیایی تشکیل شده و با ترکیبات شیمیایی مه دود مخلوط شده است ، معجونی خطرناک از سموم است و نباید تنفس شود . از طرف دیگر ، تولید غلظت های پایین ازون برای استفاده به عنوان تصفیه هوا و آب فواید بسیاری را به انسانها ارائه نموده است .

ازون یکی از قوی ترین مواد گندزدا و بوبر طبیعی است که به دانش بشری شناسانده شده است . ازون ( اکسیژن فعال ) تنها بوها و مواد خطرناک را نمی پوشاند بلکه آنها را درسطح ملکولی از بین می برد .

ازون
ازون (O3 ) آلوتروپ سه اتمی اکسیژن یا " اکسیژن فعال " یا " اکسیژن سه ظرفیتی " یکی از اجزای طبیعی هوایی است که ما هر روزه تنفس میکنیم .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


[ بازدید : 71 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به filedownload است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]